Edusenca ondertitel
Edusenca website 2
Edusenca-85

Over Edusenca

Edusenca is vanuit liefde, passie en toewijding opgericht door ons, Roos en Pamela. Wij zijn senior professionals in affectief leren.

Achtergrond

We voelen meer urgentie en bevlogenheid dan ooit om samen met onderwijsprofessionals het docenten- en studentenwelzijn in het onderwijs te verbeteren. Uit eigen ervaring weten we dat dat begint met duurzaam zelfbewustzijn.

Edusenca-31

Roos heeft jarenlang ervaring als HR adviseur, trainer, docent, coach en haptotherapeut. Zij heeft naast Edusenca, ook een praktijk in Haptonomie en Haptotherapie.

Edusenca-37

Pamela is gepromoveerd in de onderwijswetenschap gericht op affectief leren. Ze heeft jarenlang ervaring en werkt nog steeds in het hoger onderwijs als docent, onderwijskundige, programmaleider en beleidsmaker. Ze is ook haptotherapeut en coach.

Wij worden ook met regelmaat gevraagd om te spreken op congressen en symposia over affectief leren waarbij we inhoud belevend maken.

Onze visie: affectief leren

In Edusenca zijn verweven de woorden educatie, sensitiviteit, bewustzijn en het leren kennen van je eigen schaduw. Veel stukken van onszelf stoppen we weg of daarvan zijn we onbewust, maar zijn enorm van invloed op ons handelen en komen tot uiting in onze projecties: we reageren overmatig op een student, collega of leidinggevende omdat er in onszelf iets wordt geraakt.

Jezelf innerlijk verrijken en het leren kennen van je schaduwkanten maakt dat jij als onderwijsprofessional meer keuzevrijheid ervaart, je handelingsspectrum vergroot en jij studenten of collega’s (nog meer) kunt geven wat zij nodig hebben.

Edusenca-17

Wij zijn opgeleid bij:

Edusenca-51

Onze aanpak: zelf doorvoelen, dan doorgeven

Ons doel is een gevoel van rust creëren waarin een ieder zich verbonden voelt met zijn eigen kern en de wereld om zich heen. Zelf weten en ervaren wat ‘goed’ is; leven en werken vanuit de ‘stroom’ zorgt dat je minder hard hoeft te werken en dat jouw potentie wordt benut. Dit fenomeen doorvoelen en doorgeven van bestuurder tot docent tot student zorgt voor een circulaire beweging waarin welzijn toeneemt.

Onze keynotes, inspiratiesessie, incompany training en innovatietrajecten zijn speciaal voor onderwijsprofessionals die klaar zijn om affectief leren te integreren in hun onderwijsprogramma’s. 

Docenten- & studentenwelzijn van binnenuit

Onderwijsinstellingen met wie wij werken zijn bereid om naar zichzelf en hun eigen communicatie te kijken. En weten dat docenten- en studentenwelzijn en een kwalitatief gezonde onderwijsinstelling begint van binnenuit.

Wij begeleiden jou als docent, opleiding of onderwijsinstelling bij het ontwikkelen en verhogen van duurzaam bewustzijn. Zodat zelfbewustzijn in alle lagen van de organisatie wordt doorgegeven, van bestuurder, tot docent, tot student.

We werkten eerder samen met de de volgende onderwijsinstellingen:

Edusenca-18

Hoe ziet een samenwerking met ons eruit?

We bieden een veilige leeromgeving waarin we je zien en horen. Maar ook waarin we je uitdagen en confronteren om onbewuste lagen te erkennen. We werken praktisch en concreet, maken gebruik van wat jij en jouw non-verbale communicatie laat zien in het hier en nu.